czwartek 22 sierpień 2019

Szkoła Podstawowa
im. Adama Mickiewicza
ul. Kolejowa 10
78-113 Dygowo
telefon (94)3584653
email:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • img01.jpg
  • IMG_0780.JPG
  • zsszkola.JPG

Adresaci konkursu

Uczniowie klas IV – VIII

Konkurs Programowania w Scratchu

  1. Cele konkursu:
  • popularyzowanie wśród uczniów umiejętności programistycznych,
  • rozwijanie własnych zdolności i zainteresowań,
  • rozwijanie pracowitości, staranności i wytrwałości wśród uczniów,
  • kształtowanie umiejętności logicznego myślenia
  • dostarczenie uczniom satysfakcji z sukcesu, promowanie osiągnięć,
  • poszerzanie i utrwalanie wiedzy matematycznej.

 Zasady i tematyka konkursu:

Prace konkursowe będą oceniane w dwóch poziomach wiekowych: uczniowie klas IV - V oraz uczniowie klas VI- VIII.

Tematem konkursu jest „Polowanie na wielkanocne jaja”

Prace uczniowie przygotowują samodzielnie w programie Scratch.

Praca powinna rozpoczynać się od kliknięcia flagi, posiadać scenę będącą wstępem, opisującą historię (fabułę), instrukcję gry (wyświetlana czasowo lub dostępna np. pod przyciskiem „Instrukcja”).

Gra powinna się rozgrywać na kilku planszach. Plansze mają zostać zaprojektowanie w formie labiryntu, który należy przejść zbierając po drodze umieszczone na nich jaja(pisanki). Jeśli postać wyjdzie poza labirynt, wraca na start.

Po dojściu do końca gry ma zostać wyświetlony komunikat, w którym będzie czas przejścia oraz liczba zebranych pisanek.

Zakończenie gry musi zawierać wyraźną informację o końcu gry, wygranej lub nie oraz zatrzymywać grę w Scratchu. Gra powinna mieć ograniczenie czasowe – maksymalnie 3 minutowy limit czasu przeznaczony na pokonanie planszy.

Musi być dokończona i działająca. Nie może zawierać błędów rzeczowych, ortograficznych, merytorycznych, wulgaryzmów, aktów przemocy itp.

Zadania powinny mieć odpowiedni stopień trudności umożliwiający skończenie gry w przeznaczonym do tego czasie przeciętnemu uczniowi z danego poziomu wiekowego.

Podczas oceny prac konkursowych jury będzie zwracało uwagę na następujące elementy:

zgodne z zasadami uruchomienie gry,wstęp do gry, obecność i czytelność instrukcji,pomysłowość i oryginalność, ilość i jakość przygotowanych grafik, umiejętności programistyczne (m.in: użyte bloki, różnorodność wykorzystanych bloków, zastosowane rozwiązania, ład, zakończenia skryptów, usunięcie niewykorzystanych lub rozłączonych bloków), posiadanie ograniczenie czasowego, możliwość ponownego przejścia gry, sposób zakończenia gry.

Praca zgłoszona na konkurs musi być wykonana samodzielnie.

Termin oddania prac do 31.03, prace można przesyłać na adres

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.